ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان

رضایت شغلی
عملکرد کارکنان
عوامل موثر رضایت شغلی
ابعاد موثر بر عملکرد کارکنان
ارزیابی اثرات عوامل رضایت شغلی بر عملکرد کارکنان
ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان
دانلود پایان نامه رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عوامل موثر بر رضایت شغلی و تاثیر آنها بر عملكرد کارکنان

 

 

هدیه:

ضمیمه کردن پرسشنامه بصورت رایگان:)

 

 

بیان مسئله :

واضح می باشد که کارآمدی نیروی انسانی در نتیجه رضایت شغلی آنها می باشد چرا که اغلب گفته شده « کارمند خوشحال یک کارمند کارآ است » و یک کارمند خوشحال بایستی با شغلش ارضاء شود .افزایش کارایی و بهره وری هر سازمانی مستلزم استفاده بهینه از همه عوامل مؤثر در تولید یا ارائه خدمات است( زارع حشمت ، 1380 ، 2 ) از آنجا که در هر سازمانی عامل عمده و اساسی نیروی انسانی می باشد لذا بهره وری و کارایی سازمانی نیز وابسته به عملکرد کارکنان آن سازمان است . رضایت شغلی نشان دهنده احساس نسبی ، اندیشه های عینی و نیتهای رفتاری کارکنان آن سازمان می باشد که به پیش بینی رفتار کارکنان کمک می کند ( زارع ، 1380 ، 4 ) 

 

 بنابر این رضایت شغلی می تواند با ارائه نتایج حاصل از راهبرهای گذشته و پیش بینی های آینده کارکنان بعنوان بخشی از ارزیابیهایی که منتهی به برنامه ریزی برای بهسازی سازمان میشود بکار گرفته شود .نتایج تحقیقات نشان می دهد که کارکنان با رضایت شغلی بالاتر از نظر فیزیک بدنی و توانایی  ذهنی در وضعیت خوبی قرار دارند ولی افرادی که از شغل خود رضایت ندارند معمولا افرادی پژمرده و مأیوس و بدبین می باشند .رضایت شغلی از مهمترین متغیرها در حیطه رفتار سازمانی محسوب می شود زیرا هر سازمانی دارای اهداف مشخصی می باشد که فلسفه وجودی آن سازمان را تشکیل می دهد . نیل به هدف سازمان در گرو  وجود و بسیج امکانات ( سرمایه ) ، تجهیزات و منابع انسانی می باشد . در این میان نقش منابع انسانی محوری تر و کلیدی تر می باشد زیرا کارکنان سازمان هستند که با ترکیب سرمایه و تجهیزات و نیروی خلاق و ابتکار و برنامه ریزی به گونه عملی در صدد تحقق اهداف سازمانی هستند .  

 

بنیاد نظری این تحقیق بر این اساس استوار است ، کارکنانی که از شغل خود رضایت کافی داشته باشند قادرند با انجام بهینه مسئولیت اساسی یعنی ایجاد فضای مناسب جهت افزایش عملکرد و تحقق اهداف سازمان اهتمام ورزند . ازسوی دیگر به دنبال کشف عواملی هستیم که موجب می گردد کارکنان از کار کردن در سازمان احساس رضایت نموده و با میل و رغبت ، نیروی فکری و جسمی خود را در راه هدفهای سازمان بکار اندازد وهدف سازمان را هدف خود بشمار آورند . 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

عملکرد کارکنان

عوامل موثر رضایت شغلی

 

 

 

مقدمه

طبق دستاوردهای صاحبنظران علم مدیریت برای بقاء نیروی انسانی ( رضایت شغلی ) و بقاء سازمانی ( دسترسی به اهداف سازمانی ) شناخت نیازها ، خواسته ها ، انگیزه ها و عواملی همچون رضایت شغلی ، روحیه کارمندان و اتخاذ خط مشی های مناسب در ایجاد هماهنگی بین اهداف فردی ( رضایت شغلی کارمند ) و اهداف سازمانی بعنوان مهمترین گام در جهت کارایی و اثر بخشی سازمان ضروری می باشد . ( زارعی  ، 1384 ، 8 ) از طرف دیگر بیشتر شواهد بیانگر این نکته بوده اندکه زمانیکه موقعیت و شرایط سازمانی بدتر شد میزان رضایت شغلی پائین بوده است . رضایت شغلی موجب ایجاد یک محیط سالم در داخل سازمان می گردد . 

 

تحقیقات زیادی نشان داده است که عدم ارضای نیازهای کارکنان در سازمان میتواند بصورت بازدهی کم ، سود دهی پائین ، و هدفهای تحقق نیافته جلوه گر شود زیرا کارکرد کارکنان در رابطه تنگاتنگی با میزان رضایت آنان دارد و در واقع اگر شغلی بتواند شرایطی را فراهم سازد که نیازها ی وی ارضاء شود در بازدهی بسیار مؤثر خواهد بود .( زارع ، 1380 ، 4 ) . اهمیت رضایت شغلی در آتش نشانی از آنجا ناشی می شود که نیروهای آتش نشان 24 ساعت یعنی یک شبانه روز را بطور کامل در محل کار خود بسر می برند و با عواملی مانند دور از خانواده ، استرس ناشی از کار و … درگیر می باشند  بدون شک فرماندهان و مدیران درباره رضایت و عدم رضایت کارکنان که از حساسیت بالائی برخوردار است آگاه هستند  . اهمیت رضایت شغلی برای فرماندهان و مدیران حداقل به سه دلیل باید اهمیت داشته باشد:

1- از شواهد چنین پیداست که افراد ناراضی یا کم کاری می کنند یا بی تفاوت هستندو یا سازمان را برای بدست آوردن شغل بهتر ترک می کنند و یا تقاضای استعفاء و باز خریدی و انتقال می کنند. 

2- ثابت شده است که کارکنان راضی از سلامت جسمی و روحی بهتری برخوردار هستند و بیشتر عمر می کنند و نسبت به سازمان خود تعصب و اهمیت بیشتری می دهند . 

3- رضایت شغلی پدیده ای است که از مرز سازمان گذشته و اثرات آن در زندگی خصوصی و خارج از محیط کار نیز نمایان می شود . 

      

از سوی دیگر رضایت شغلی بالا دلخواه فرماندهان و مدیریت است  زیرا ین پدیده با آثار مثبتی که خواست مدیران است همراه می باشد . رضایت شغلی بالا نشاندهنده آشکار سازمانی است که به خوبی اداره می شود و بطور اساسی نتیجه ای است که از مدیریت رفتاری کارآمد سرچشمه می گیرد . ( امتحان ، 1385 ، 4 )  این مطلب در شغلی مانند  آتش نشانی  می تواند  اثرات  بسیار  زیادی  داشته باشد . عدم  ارضاء  نیازهای کارکنان در این شغل می تواند  بصورتهای  مختلفی بروز کند از قبیل : کم کاری در ایستگاه ، عدم شرکت در کارهای گروهی ، تشویش و نگرانی ، یأس ، غیبت کاری ، تأخیر در ورود ، ترک زودتر از موعد مقرر محل کار ، بد اخلاقی ، عدم اجرای دستور ، بی تفاوتی در اجرای وظیفه ، و … و در نهایت می تواند با عملکرد نیز در ارتباط باشد .  در این خصوص رضایت شغلی باعث افزایش عملکرد می شود و عده ای نیز معتقدند که عملکرد شغلی موجبات رضایت شغلی را فراهم می آورد  .اثرات ناشی از عدم کارایی کافی می تواند بر اثر عدم رضایت از شغل خود باشد که در محل حریق و حادثه می تواند باعث افزایش کارهای محوله بر عهده دیگر نیرو ها گشته و باعث خستگی مفرط و افزایش احتمال آسیب دیدگی آنها گردد و عدم شرکت درست و کار شکنی در کارهای درون ایستگاه باعث بهم خوردن نظم گروه و ایجاد اختلاف و پراکندگی در تیم عملیاتی شودکه آثار آن در روحیه نیروها بسیار منفی خواهد بود . 

 

لذا اهمیت موضوع نگارنده را بر آن داشت تا با بررسی عواملی که منجر به رضایت نیرو ها از شغل خود و همچنین عواملی که باعث ارضاء نیازهای آنان می شود آنها را شناخته و تأثیرش را بر عملکرد نیروها بسنجم و دیگر اینکه این اتفاق در سازمان آتش نشانی چقدر شیوع داشته تا بدین وسیله با ارائه راهکارهای مناسب باعث دلگرمی نیروهای آتش نشانی شده در نتیجه بتوانند در محل کار خود احساس آرامش کرده و همچنین در محل حریق با حداکثر تلاش خود بکار اطفاء بپردازند . 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

چکیده                                                                                                               1

مقدمه                                                                                                               2

فصل اول : کلیات تحقیق 

 

1-1- بیان مسئله                                                                                                5

1-2- هدفهای تحقیق                                                                                           5

1-3- اهمیت تحقیق                                                                                            6

1-4- سؤالات و فرضیه های تحقیق                                                                        8

1-5- مدل تحقیق                                                                                              10

1-6- تعاریف عملیاتی و واژه های کلیدی                                                               10

1-7- روش تحقیق                                                                                            12

1-8- قلمرو تحقیق                                                                                            12

1-9- جامعه و حجم نمونه                                                                                  12

 

فصل دوم : مبانی نظری تحقیق 

بخش اول : رضایت شغلی

2-1-1 : رضایت شغلی بعنوان نگرش شغلی                                                              14   

2-1-2 :  رضایت شغلی و ابعاد آن                                                                          17         

        نظریه فیشر و هانا                                                                                        17                 

        نظریه هاپاک                                                                                              18                                                    

        نظریه گینزبرگ                                                                                          18                                                   

        نظریه جان آر شرمر هورن                                                                           20                                                      

        نظریه ناگی                                                                                               21                                                       

       نظریه لوکه                                                                                                21                                                         

       نظریه هرزبرگ                                                                                         22  

 3-1-2 : نتایج و پیامدهای رضایت شغلی                                                                 23                                                                                                                                                  

2-1-4: نظریه های زیر بنایی رضایت شغلی                                                            26

2-1-4-1 : نظریه های ریز مدل                                                                            28

2-1-4-1-1 : نظریه سلسله مراتب نیازهای مازلو                                                      28

2-1-4-1-2 : نظریه آلدرفر                                                                                  28

2-1-4-1-3 : نظریه نیازهای ـآموخته شده مک کلله لند                                               29

2-1-4-1-4 : نظریه برابری و انتظار                                                                     29

2-1-4-2 : نظریه های درشت مدل                                                                         31

2-1-4-2-1 : نظریه دو عاملی هرزبرگ                                                                 31

2-1-4-2-2 : نظریه طرح هدف                                                                            32

2-1-4-2-3 : نظریه رضایت و بهره وری                                                               33

 

2-1-5 :  نظریه های رضایت شغلی                                                                       33                                                                                           

2-1-5-1 :  نظریه ارزش                                                                                    33                                                                             

2-1-5-2 :  نظریه هالند                                                                                      34                                                                         

2-1-5-3 :  نظریه بریل                                                                                      34                                                                            

2-1-5-4 : نظریه نقشی       

                                                                                      

       بخش دوم : عملکرد  

2-2-1 : رضایت شغلی و عملکرد                                                                              37 

2-2-2 :  عوامل مؤثر بر کارائی نیروی انسانی                                                          40

2-2-2-1 :  انگیزش                                                                                            40

2-2-2-2 : روابط مدیریت و نیروی انسانی                                                                42

2-2-2-3 : بهسازی و آموزش نیروی انسانی                                                             43      

2-2-3 : روشهای اندازه گیری کارائی                                                                      44 

2-2-4 : مشکلات اندازه گیری کارائی                                                                      45   

2-2-5 : انگیزش و رضایت شغلی                                                                           47

  مدل سنتی                                                                                                        48                                                                                     

مدل روابط انسانی                                                                                                49                                                                             

مدل منابع انسانی                                                                                                 49

                                                                               

بخش سوم : عوامل اثر گذار بر رضایت شغلی      

2-3-1 : عوامل سازنده رضایت شغلی                                                                      52

2-3-2 :  زمینه پیشرفت و ارتقاء                                                                            54                                                                         

2-3-3 : شرایط فیزیکی کار                                                                                  55                                                                         

2-3-4 :  ماهیت کار                                                                                            56                                                                         

2-3-5 :  حقوق و دستمزد                                                                                     57                                                                        

2-3-6 : سرپرستی                                                                                              59                                                                          

2-3-7 :  همکاران                                                                                              60                                                                        

2-3-8 :  مدیریت مشارکتی                                                                                   61      

                                                                                  

بخش چهارم : سابقه پژوهشی          

2-4 : تاریخچه تحقیقاتی رضایت شغلی                                                                     63

 

بخش پنجم : آشنایی با سازمان آتش نشانی 

مقدمه 

2-5-1 : تاریخچه وسیر تحول آتش نشانی                                                                  72 

2-5-2 : آشنایی با واحد عملیا ت و نحوه کار نیرو ها                                                    72       

2-5-3 : مردانی که با خطر زندگی می کنند                                                                73                                             

2-5-4 : وظایف و اختیارات سازمان آتش نشانی                                                         73  

 

فصل سوم : روش تحقیق 

مقدمه 

3-1 :  روش تحقیق                                                                                            76                                                                      

3-2 : جامعه آماری                                                                                           76                

3-3 : حجم نمونه و روش اندازه گیری                                                                    77                   

3-4 :  ابزار جمع آوری اطلاعات                                                                         78                              

3-5 :  روائی و پایائی ابزار سنجش                                                                       81                                

3-6 :  روشهای تجزیه و تحلیل اطلاعات                                                               81  

 

 فصل چهارم : تجزیه تحلیل داده های آماری

مقدمه                                                                                                                             

4-1 : بررسی توصیفی اطلاعات                                                                           85                                                                   

4-2 : رگرسیون و مدلسازی خطی                                                                         98      

4-2-1 : تعیین مدل رگرسیونی عوامل سازمانی و سطح عملکرد                                   99     

4-2-2 :   تعیین مدل رگرسیونی عوامل گروهی و سطح عملکرد                                  101                

 4-2-3 :  تعیین مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی و سطح عملکرد                       103              

4-2-4 :  تعیین مدل رگرسیونی عوامل رضایت شغلی و سطح عملکرد                           103                         

4-3 : فرضیه های فرعی                                                                                    106

 4-3-1 : آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق و مزایا و سطح عملکرد کارکنان                106      

4-3-2 : آزمون همبستگی پیرسون بین ارتقاء پیشرفت و سطح عملکرد کارکنان                107        

4-3-3 :  آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت و سطح عملکرد کارکنان                         108  

4-3-4 :   آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی و سطح عملکرد کارکنان             109 

4-3-5 : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد کارکنان             110

4-3-6 : آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد کارکنان              111

4-3-7 : آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد کارکنان                     112

4-3-8- : آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد کارکنان            113    

4-3-9 : آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی  و سطح عملکرد کارکنان114

4-4 : فرضیه اهم                                                                                              115

4-5 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل سازمانی                                          116

4-6 : بررسی صحت معادله رگرسیون در عوامل گروهی                                          120 

4-7 : بررسی صحت معادله رگرسیون در سبک مدیریت مشارکتی                              124

4-8 : بررسی صحت معادله رگرسیون در کلیه عوامل                                                129

 

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

مقدمه                                                                                                               134                                                                                                          

5-1 : نتیجه گیری                                                                                              134  

5-1-1 : نتایج حاصل از فرضیه های فرعی                                                             134       

5-1-2 : نتایج حاصل از فرضیه های اصلی                                                             135      

5-1-3 : نتایج فرعی تحقیق                                                                                  135    

5-2 : پیشنهادات                                                                                               136   

5-2-1 : پیشنهادات کاربردی                                                                                137       

5-2-2 : پیشنهاداتی برای تحقیقات بعدی                                                                  137           

 

 

پیوستها 

پرسشنامه                                                                                                          140

جدول نتایج مربوط به بخش سوم پرسش نامه                                                             147

 نتایج حاصل از اولویت بندی ابعاد مؤثر بر عملکرد توسط نیروهای عملیاتی                   148

منابع و مأخذ                                                                                                     149 

 

 

 

 

فهرست جداول

 

جدول (2-1) : نظریه ها و تئوریهای مربوط به رضایت شغلی                                        35                                  

جدول ( 3-1) : ارتباط بین متغیرهای تحقیق و سؤالات تحقیق                                       80

جدول ( 3-2) :شاخصهای متغیر وابسته ( عملکرد )                                                   80

جدول ( 4-1 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب وضعیت تأهل                                    85

جدول ( 4-2 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سن                                                 85                  

جدول (4-3 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب میزان تحصیلات                                 86                 

جدول ( 4-4 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسب سابقه کار                                         86                    

جدول ( 4-5 ) : توزیع فراوانی کارکنان بر حسبداشتن شغل دوم                                    87  

جدول ( 4-6 ) :آماره های توصیفی مربوط به حقوق و مزایا                                         88

جدول ( 4-7 ) :میانگین و انحراف معیار مربوط به حقوق و مزایا                                  88                  

جدول ( 4-8 ) : آماره های توصیفی مربوط به ارتقاء و پیشرفت                                    89

جدول ( 4-9 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ارتقاء و پیشرفت                             89

جدول ( 4-10 ) : آماره های توصیفی مربوط به ماهیت کار                                         90

جدول ( 4-11 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به ماهیت کار                                  90

جدول ( 4-12 ) : آماره های توصیفی مربوط به شرایط کار                                         91           

جدول ( 4-13 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به شرایط کار                                  91

جدول ( 4-14 ) : آماره های توصیفی مربوط به همکار                                              92

جدول ( 4-15 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به همکار                                       92

جدول ( 4-16 ) : آماره های توصیفی مربوط به سرپرست                                           93

جدول ( 4-17 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط به سرپرست                                    93

جدول ( 4-18 ) : آماره های توصیفی مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                          94

جدول ( 4-19) : میانگین و انحراف معیار مربوط به تصمیم گیری مشارکتی                    95

جدول ( 4-20 ) : آماره های توصیفی مربوط به عملکرد                                             96

جدول ( 4-21 ) : میانگین و انحراف معیار مربوط بهعملکرد                                       98

 جدول ( 4-22 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل سازمانی      99     

جدول ( 4-23 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    99       

جدول ( 4-24) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        100        

جدول ( 4-25) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی عوامل گروهی         101      

جدول ( 4-26 ) : نتایج آنالیز واریانس                                                                    101

جدول ( 4-27 ) : : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                     102    

جدول ( 4-28 ) : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی سبک مدیریت مشارکتی103

جدول ( 4-29 ) : : نتایج آنالیز واریانس                                                                  103

جدول ( 4-30) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        103 

جدول ( 4-31 )  : نتایج ضرایب همبستگی چندگانه در مدل رگرسیونی                           104

جدول ( 4-32 )  : نتایج آنالیز واریانس                                                                  104

جدول ( 4-33) : نتایج ضرایب مدل رگرسیونی                                                        105

جدول ( 4-34 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین حقوق ومزایا و سطح عملکرد          106  

جدول ( 4-35 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین پیشرفت و ارتقاء و سطح عملکرد      107   

جدول ( 4-36 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین ماهیت کار و سطح عملکرد             108  

جدول ( 4-37 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین شرایط فیزیکی کاروسطح عملکرد     109  

جدول ( 4-38 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل سازمانی و سطح عملکرد       110

جدول ( 4-39 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین روابط همکاران و سطح عملکرد       111

جدول ( 4-40 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سرپرستان و سطح عملکرد              112  

جدول ( 4-41 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین عوامل گروهی و سطح عملکرد        113  

جدول ( 4-42) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین سبک مدیریت مشارکتی و سطح  عملکرد114                     

جدول ( 4-43 ) : نتایج آزمون همبستگی پیرسون بین رضایت شغلی و سطح عملکرد         115       

جدول ( 4-44)  : نتایج آزمون k-s در عوامل سازمانی                                               117   

جدول ( 4-45 ) : نتایج ازمون استقلال در عوامل سازمانی                                          118      

جدول ( 4-46)  : نتایج آزمون k-s درعوامل گروهی                                                 121   

جدول ( 4-47 ) : نتایج آزمون استقلال در عوامل گروهی                                           122       

جدول ( 4-48) : نتایج آزمون k-s در مدیریت مشارکتی                                             125        

جدول ( 4-49) : نتایج آزمون  استقلال در مدیریت مشارکتی                                        127      

جدول ( 4-50 ) : نتایج آزمون k-s در کلیه عوامل                                                    130          

جدول ( 4-51 ) : نتایج آزمون استقلال در کلیه عوامل                                                131        

 

 

 

 

فهرست نمودارها

 

نمودار ( 2-1 ) : دیدگاه سنتی نگرش                                                                        14                                                      

نمودار ( 2-2 ) : دیدگاه موقعیتی نگرش                                                                    15                                                       

نمودار ( 2-3) : طبقه بندی افرادی که در سازمان کار می کنند                                       22                             

نمودار ( 2-4 ) : علل و پیامدهای رضایت و عدم رضایت شغلی                                     24                     

نمودار ( 2-5 ) : عوامل اساسی در ارزیابی برابری                                                    30                                                             

نمودار ( 2-6 ) : عوامل مؤثر در ایجاد کارائی و اثربخشی                                            44                           

نمودار ( 2-7 ) : نحوه شکل گیری رفتار انسان                                                           48                              

نمودار ( 4-1 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل سازمانی                                          116               

نمودار ( 4-2 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زماندر عوامل سازمانی                     118               

نمودار ( 4-3 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل سازمانی                     119                  

نمودار ( 4-4 ) : نمودار احتمال نرمال در عوامل گروهی                                           120               

نمودار ( 4-5 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در عوامل گروهی                     122                        

نمودار ( 4-6 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در عوامل گروهی                       123                     

نمودار ( 4-7 ) : نمودار احتمال نرمال در سبک مدیریت مشارکتی                                124                 

نمودار ( 4-8 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان سبک مدیریت مشارکتی             126              

نمودار ( 4-9 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها در سبک مدیریت مشارکتی           128         

نمودار ( 4-10 ) : نمودار احتمال نرمال در کلیه عوامل                                              129         

نمودار ( 4-11 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابر زمان در کلیه عوامل                       131             

نمودار ( 4-12 ) : نمودار پراکنش مانده ها در برابرy ها درکلیه عوامل                          132      

 

 

 

 

 

 

فهرست اشکال

 

شکل ( 1-1 ) : مدل مفهومی تحقیق                                                                        10                                                     

شکل ( 2-1 ) : تئوری انتظار و انگیزش                                                                 31                                                                                                                   

شکل ( 2-2 ) : عوامل برانگیزاننده و بهداشتی در تئوری دو عاملی هرزبرگ                   32                                                

شکل ( 2-3 ) : ارتباط بین رضایت و عملکرد                                                           37                                

شکل ( 2-4 ) : پیوند میان خشنودی و عملکرد                                                           39                                                                                   

شکل ( 2-5 ) : زنجیره نیاز – خواست – ارضاء ( رضامندی )                                     47                                           

شکل ( 2-6 ) : نگرشهای مربوط به انگیزش و الگوهای مربوطه                                   49                                                                 

شکل ( 2-7 ) : رابطه بین رضایت و انگیزش                                                           51               

 

 

 

 

ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران

ارزیابی مقایسه ای وقف و حبس در حقوق ایران نسبت میان حبس و وقف شباهتهای وقف و حبس تفاوت های وقف و حبس حبس در حقوق ایران وقف در حقوق ایران وقف و حبس در حقوق ایران پایان نامه تطبیق…

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری

مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…

پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان

پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان تعمیر و نگهداری ساختمان پاورپوینت پاورپوینت تعمیر و نگهداری ساختمانها تعمیر و نگهداری ساختمان ppt پاورپوینت تعمیر و نگهداری ساختمان چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چگونگی تعمیر و نگهداری ساختمان جهت رشته…

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی

پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در گلدهی گلدهی ژنهای گلدهی ژنهای موثر در گلدهی پردازش Ana تنظیم شده دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی رفتن به سایت اصلی دانلود پروژه پایانی رشته کشاورزی با عنوان ژنهای موثر در…

پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی

پرسشنامه استاندارد فرهنگ سازمانی پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون pdf دانلود پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون 2000 پرسشنامه فرهنگ سازمانی مدل دنیسون تحلیل پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت…

پاورپوینت مباحث حقوقي پيمانها و آشنائي با قراردادهاي ساختماني (طرح و محاسبه، اجراء، نظارت)

پاورپوینت مباحث حقوقي پيمانها و آشنائي با قراردادهاي ساختماني (طرح و محاسبه، اجراء، نظارت) پروژه پاورپوینت مباحث حقوقي پيمانها آشنائي با قراردادهاي ساختماني طرح و محاسبه، اجراء، نظارت رفتن به سايت اصلي در این پروژه پاورپوینت مباحث حقوقي پيمانها و آشنائي با…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری…

پاورپوینت اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی

پاورپوینت اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی پاورپوینت اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی پاورپوینت در مورد اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی دانلود پاورپوینت اصول اساسی برنامه نویسی به زبان اسمبلی اصول اساسی برنامه نویسی به…

پاورپوینت تعریف پست مدرن

پاورپوینت تعریف پست مدرن پاورپوینت تاریخچه پست مدرن پاورپوینت پست مدرن در معماری پاورپوینت پست مدرن پاورپوینت اصول پست مدرنیسم پاورپوینت ویژگی های پست مدرنیسم رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف پست مدرن جهت رشته معماری در قالب 23…

پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن

پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن پاورپوینت آشنایی با معماري سبز و اصول آن پاورپوینت معماري سبز و اصول آن پاورپوینت معماري سبز پاورپوینت اصول معماري سبز تحقیق آشنایی با معماري سبز تحقیق اصول معماري سبز معماري سبز…

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده

پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل اول کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع ارزیابی نقش حساس بازاریابی در عملکرد سازمان پاورپوینت کتاب مدیریت بازاریابی…

بررسی الگوهای تلفیق در برنامه درسی و ارائه الگویی مناسب

بررسی الگوهای تلفیق در برنامه درسی و ارائه الگویی مناسب تلفیق در برنامه درسی برنامه‌های درسی تلفیقی الگوهای تلفیق برنامه درسی برنامه درسی تلفیق در ایران سازمان دهی تلفیقی برنامه های درسی الگویی برای تدوین برنامه های درسی تلفیقی موانع…

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت پروژه

پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت پروژه پاورپوینت انواع مدیریت پروژه پاورپوینت اصول مدیریت پروژه پاورپینت رشته مدیریت پروژه پاورپوینت آموزش مدیریت پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب مدیریت پروژه جهت رشته مدیریت در قالب 20 اسلاید و با فرمتpptxبصورت…

پاورپوینت اقلیم و ساختمان (تاثیرات محیط بر ساختمان)

پاورپوینت اقلیم و ساختمان (تاثیرات محیط بر ساختمان) پاورپوینت فرم ساختمان در اقلیم گرم و خشک پاورپوینت مصالح مناسب اقلیم گرم و خشک پاورپوینت مصالح مورد استفاده در اقلیم گرم و خشک پاورپوینت اقلیم گرم و مرطوب پاورپوینت انواع اقلیم…

پاورپوینت مراحل تحلیل محتوا

پاورپوینت مراحل تحلیل محتوا پاورپوینت روش تحلیل محتوای کیفی pdf پاورپوینت نمونه ای از تحلیل محتوای کیفی پاورپوینت پاورپوینت تحلیل محتوای کیفی پاورپوینت کدگذاری در تحلیل محتوای کیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مراحل تحلیل محتوا جهت رشته ادبیات در…

پاورپوینت بیماریهای منتقله توسط آب استخر

پاورپوینت بیماریهای منتقله توسط آب استخر پاورپوینت آب استخر پاورپوینت آب استخر و ریزش مو پاورپوینت آب استخر برای زخم پاورپوینت اب استخر برای پوست ضرر دارد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماریهای منتقله توسط آب استخر جهت رشته…

پاورپوینت مقاله بررسی و ارزيابی پوشش kتایی در شبکه‌های حسگر

پاورپوینت مقاله بررسی و ارزيابی پوشش kتایی در شبکه‌های حسگر پاورپوینت بررسی و ارزيابی پوشش kتایی در شبکه‌های حسگر دانلود پاورپوینت بررسی و ارزيابی پوشش kتایی در شبکه‌های حسگر پاورپوینت درباره بررسی و ارزيابی پوشش kتایی در شبکه‌های حسگر رفتن…

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی

مبانی نظری امکان سنجی پیاده سازی بودجه بندی عملیاتی در موسسات آموزش عالی بودجه ریزی عملیاتی اجرای بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه امکان سنجی طراحی بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی استقرار بودجه ریزی عملیاتی امکان سنجی پیاده سازی بودجه ریزی…

همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها

همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس با بررسی جنبه های روابط کشورها منطقه‌گرایی خاورمیانه همگرایی منطقه ای در خلیج فارس همگرایی منطقه ای ایران با کشورهای خلیج فارس نقش ایران در همگرایی منطقه ای در خلیج فارس دانلود…

فصل دوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

فصل دوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه کلمات کلیدی : دانلود مبانی نظری مدیریت دانش مبانی نظری استقرار مدیریت دانش دانلود مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه مدیریت دانش در ایران پیشینه تحقیق مدیریت دانش پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مهارت های هیجانی 35 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های مهارت های هیجانی 35 صفحه فصل دوم پایان نامه نظریه های مهارت های هیجانی مبانی نظری نظریه های مهارت های هیجانی پیشینه تحقیق نظریه های مهارت های هیجانی پیشینه پژوهش نظریه های مهارت…

رفع توقیف اموال غیر منقول و شرایط آن در مراجع قضایی و غیرقضایی

رفع توقیف اموال غیر منقول و شرایط آن در مراجع قضایی و غیرقضایی کلمات کلیدی : رفع توقیف اموال غیر منقول شرایط رفع توقیف اموال غیر منقول پایان نامه رفع توقیف اموال غیر منقول رفع توقیف اموال غیر منقول در…

پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری

پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری پاورپوینت جانوران زهری و موذی پاورپوینت گزش جانوران زهری پاورپوینت گزش جانوران زهری در ایران پاورپوینت طبقه بندی جانوران زهری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پیشگیری و کنترل گزش جانوران زهری جهت…

زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA

زمانبندی کارها در محاسبات ابری با روش SFLA کلمات کلیدی : زمانبندی در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری زمانبندی وظایف در محاسبات…

پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی

پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی پاورپوینت آشنایی با کاربرد تئوری لایه مرزی تئوری لایه مرزی بررسی تئوری لایه مرزی تحقیق تئوری لایه مرزی پاورپوینت تئوری لایه مرزی پروژه تئوری لایه مرزی کاربردهای تئوری لایه مرزی کنترل لایه مرزی…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *