مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 93 صفحه کامل و جامع

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فعالیتهای ترفیع
مبانی نظری فعالیتهای ترفیع
پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
پیشینه داخلی فعالیتهای ترفیع
پیشینه خارجی فعالیتهای ترفیع
پیشینه پژوهش فعالیتهای ترفیع
پیشینه نظری فعالیتهای ترفیع
ادبیات نظری فعالیتهای ترفیع
چارچوب نظری فعالیتهای ترفیع

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع می باشد. در بخش اول مبانی نظری فعالیتهای ترفیع تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

مقدمه مبانی نظری و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع
بازاریابی از گذشته های دود کم و بیش در زندگی بشری نقش ایفا کرده اما با حرکت اقتصاد به سمت جهانی شدن و حکم فرمایی مشتری مداری بر نظام های اقتصادی، بازاریابی به ابزار انکارناپذیری برای موفقیت در روابط اقتصادی و بازرگانی جوامع کنونی تبدیل شده و برقراری ارتباطات موثر در جهت تحقق اهداف بازاریابی، از جمله دغدغه های اصلی و پایه ای مدیران سازمان ها به حساب می آید. دانشمندان بازاریابی برای برنامه ریزی و انجام امور مربوط به بازاریابی، اقدامات مربوط به آن را در قالب چهار عنصر (4Ps) طبقه بندی کرده اند. این عناصر که تشکیل دهنده ی آمیخته ی بازاریابی هستند عبارتند از: محصول، قیمت، توزیع و ترفیع. در میان این عناصر، برنامه هایی که برای ترفیع  سازمان و محصول انجام می شود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است. بازاریابی از علم ارتباطات به عنوان ابزاری جهت تحقق اهداف ترفیعی خود استفاده می نماید (رضایی، 1389).

 

 

یکی از وظایف مهم در مدیریت بازاریابی، تعیین موثرترین ترکیب ترفیع می باشد. هرکدام از روش های ترفیع ویژگی های منحصر به فردی دارد که عامل تعیین کننده در انتخاب هریک محسوب می گردد. یک شرکت باید ابزارهای ارتباطی را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از عناصر ترفیعی به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. انتخاب روش های مناسب ارتباطی با توجه به موقعیت مخاطبان در بازار هدف صورت می گیرد. خرید، نتیجه ی یک فرآیند طولانی تصمیم گیری مصرف کننده است. برقرار کننده ی یک ارتباط بازاریابی باید بداند مخاطبان هدف او اکنون در چه موقعیتی قرار دارند و او می خواهد آنها را به کجا منتقل نماید (صمدی، 1387). 

 

 

مدیران سازمان های امروزی با درنظر گرفتن عواملی چند، مانند رقابت حاکم بر بازار، ویژگی محصولات و سازمانشان، ویژگی های مشتریان هدف و غیره، به تهیه و ترکیب خاصی از شیوه های برقراری ارتباط که شامل: تبلیغات ، پیشبرد فروش ، روابط عمومی ، فروشندگی شخصی  و بازاریابی مستقیم  است، اقدام می کنند. ترکیب فوق که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بازار هدف تهیه می شود، آمیخته ی ترفیع  نامیده می شوند. هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع متاثر از عوامل مختلفی است که نقش اساسی در تدوین موثر این آمیخته دارند. ضمن اینکه هر کدام از عناصر آمیخته ی ترفیع ویژگی هایی دارند که آنها را برای ترفیع در صنایع خاصی موثرتر می نمایاند. در حقیقت در هر صنعت خاص، باید با توجه به ویژگی های آن صنعت و خصوصیات هرکدام از عناصر آمیخته ی ترفیع به تهیه و تدوین آمیخته پرداخت (رضایی، 1389).

 

 

ترفیع یه مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که بنگاه ها انجام می دهند تا بتوانند در مورد ارزش و مطلوبیت محصول اطلاعات خوبی به خریداران بدهند، به طوری که از بین محصولات موجود در صنعت، محصول ارایه شده ی ایشان را بخرند. آمیخته ی ترفیع بازاریابی مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف درهم می آمیزند. یک کسب و کار کوچک و متوسط باید ابزارهای ترفیع را آگاهانه و با دقت به نحوی با یکدیگر ترکیب کند تا بتواند ترکیب موزونی از این عناصر به وجود آورد، ترکیبی که نیل به اهداف ارتباطی و بازاریابی را ممکن سازد. از این رو ترفیع عبارت است از: مجموعه فعالیت های اطلاع رسانی، ترغیب، یادآوری و اثرگذاری. آمیخته ی مرسوم ترفیع بازاریابی، مجموعه ای از متغیرهای قابل کنترل است که صاحبان بنگاه ها آنها را برای پاسخگویی به بازار هدف ترکیب می کنند. از این رو برنامه ترفیع، ترکیب ویژه ای از تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، فروش شخصی و بازاریابی مستقیم است که شرکت بدان وسیله با آگاهی و جذب مشتری به اهداف خود از جمله افزایش فروش محصولات خود نایل می شود (رضوانی و خرمشاهی، 1390).

 

 

• تبلیغات
از مهمترین اجزای آمیخته مرسوم ترفیع است که نقش بسیار مهمی را در سیاست ها و استراتژی های بازاریابی شرکت نظیر ارتباط با مشتریان، معرفی محصولات جدید، اصلاح و تغییر ذهنیت مخاطبان نسبت به شرکت ایفا می کند. تبلیغات مقدمات معرفی و آشنایی با شرکت و محصولات آن را فراهم می آورد. به گونه ای که تنظیم نوع تبلیغات، زمانبندی، تعدد آن، مضمون و اینکه از چه رسانه ای این پیام انتقال یابد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. رسانه های تبلیغاتی عبارتند از: تلویزیون، رادیو، مطبوعات، تابلوهای تبلیغاتی و پست (Pratkanis and Aronson, 2001).

• روابط عمومی
عبارت است از کسب نام و اعتبار مناسب و ایجاد تصویر ذهنی مطلوب برای شرکت. روابط عمومی برای ایجاد آگاهی و رجحان در مشتری از توان خوبی برخوردار بوده و مستلزم تعیین اهداف، انتخاب پیام های روابط عمومی و وسیله ی ناقل پیام، اجرای برنامه ی روابط عمومی و ارزیابی نتایج آن است. روابط عمومی بیشتر در قالب سخنرانی ها، تعیین شماره های خاص برای مشتریان جهت اعلام نظرات و انتقادات (صدای مشتری در سازمان)، تعیین واحد خدمات پس از فروش و غیره، قابل بحث و بررسی است. ابزارهای روابط عمومی عبارتند از: نشر مقالات علمی در رابطه با کالا و خدمات مورد نظر، کنفرانس های خبری و برگزاری سمینارها، چاپ نشریات، پوستر و بروشور، انجام امور خیریه و مناسبت های اجتماعی (Sandberg, 2006).

• پیشبرد فروش
روش هایی همچون ارایه ی جوایز، هدایای تبلیغاتی، کارت های تخفیف، نمایش محصولات در ویترین، قرعه کشی، نمونه کالا، شرکت در نمایشگاه ها، سیستم کدینگ مشتری، اعطای جوایز به نیروهای فروش، اشانتیون و غیره، از این قبیلند. پیشبرد فروش، انگیزه های بیشتری را برای نیروی فروش، توزیع کنندگان و مشتریان نهایی ایجاد می کند (Belch and Belch, 2004).

• فروش شخصی
به طرز برخورد و شخصیت فردی، ویژگی های کاری و تخصص فروشنده در ارایه ی محصولی خاص ابزار فروش شخصی می گویند که می تواند به شکل فروش حضوری یا تلفنی باشد. فروش شخصی روش انعطاف پذیری است که فروشنده به طور مداوم واکنش ها و بازخوردهای خریدار را درک می کند و در شیوه های فروشش تغییراتی ایجاد می نماید (Pratkanis and Aronson, 2001).

• بازاریابی مستقیم
یکی از ابزارهای موجود در این روش، با عنوان بازاریابی تلفنی مطرح است. در این شیوه، تعدد تماس ها، طول مدت تماس ها، تجربیات قبلی در تماس با مشتریان، تخصص فرد ارایه دهنده خدمات از طریق تلفن بسیار حایز اهمیت است. بازاریابی از طریق پست الکترونیک و بازاریابی شبکه ای نیز در این دسته می توانند قرار گیرند. همچنین وب سایت یک رسانه به معنای واقعی مفهموم پیشبرد است. تاثیر روانی، انگیزشی و ارتباطی وب سایت است که می تواند عامل اصلی جذب و حفظ مشتریان اینترنتی باشد. بازاریابی مستقیم، شیوه ی موثری برای کسب و کارهای کوچک به شمار می رود زیراکه به صاحبان بنگاه ها اجازه می دهد که پاسخ های مستقیم بیشتری را از مشتریان دریافت کرده، بازار هدف را به گونه بهتری نشانه گیری کنند و محصول را بدون قرار گرفتن در فرآیند عریض و طویل و پرهزینه کانال های سنتی به فروش برسانند. شیوه های مورد استفاده در بازاریابی مستقیم عبارتند از: بازاریابی تلویزونی، بازاریابی از طریق کاتالوگ، بازاریابی از طریق پست، بازاریابی از راه دور (بازاریابی تلفنی)، فروش از طریق پست الکترونیک و فروش با کمک نمابر (Wilkinson, 2007).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 2

بخش اول: ادبیات پژوهش فعالیتهای ترفیع 5
2-2-1) تعریف ترفیع 6
• تبلیغات 8
• روابط عمومی 9
• فروش شخصی 10
• بازاریابی مستقیم 10
2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11
• ارتباطات شفاهی 11
• بازاریابی پارتیزانی 12
• بازاریابی الکترونیکی 13
• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13
• بازاریابی ویروسی 13
جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14
2-2-3) تعریف تبلیغات 16
تبلیغات مستقیم 20
2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21
2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23
3) جارچی های شهر 23
2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24
2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27
2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31
2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42
2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44
2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50
2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50
2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52
2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53
2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش 55
2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده 57
2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش 57
2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش 58
2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده 60
2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش 66

بخش دوم:پیشینه تحقیق فعالیتهای ترفیع 68
فهرست منابع و مآخذ: 81
منابع لاتین: 87

 

پاورپوینت کتاب و درس کاربرد جغرافيای طبيعی در برنامه ريزی شهری و روستايی

پاورپوینت کتاب و درس کاربرد جغرافيای طبيعی در برنامه ريزی شهری و روستايی پاورپوینت کتاب کاربرد جغرافیای طبیعی پاورپوینت دانلود کتاب کاربرد جغرافیای طبیعی در برنامه ریزی شهری و روستایی پاورپوینت کاربرد جغرافیای طبیعی دربرنامه ریزی شهری و روستایی پاورپوینت…

پایان نامه داده کاوی در پزشکی

پایان نامه داده کاوی در پزشکی کلمات کلیدی : پروژه داده کاوی در پزشکی پایان نامه داده کاوی ارشد پایان نامه داده کاوی آموزشی خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه کاربرد داده کاوی…

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع قراردادهای اجاره

پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری حسابداری (جلد دوم) دکتر شباهنگ با موضوع قراردادهای اجاره پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر شباهنگ با موضوع قراردادهای اجاره پاورپوینت فصل چهاردهم کتاب تئوری حسابداری شباهنگ پاورپوینت کتاب تئوری حسابداری 2 دکتر…

پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان

پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه رضایتمندی کارکنان پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان پرسشنامه ارتباطات سازمانی پرسشنامه افزایش رضایتمندی کارکنان با ارتباطات سازمانی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی نقش ارتباطات سازمانی در افزایش رضایتمندی…

دانلود پاورپوینت زندگی نامه ی اراتا ایسوزاکی

دانلود پاورپوینت زندگی نامه ی اراتا ایسوزاکی پاورپوینت زندگی نامه ی اراتا ایسوزاکی پاورپوینت اراتا ایسوزاکی کیست؟ پاورپوینت زندگی نامه ی معمار ژاپنی اراتا ایسوزاکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زندگی نامه ی اراتا ایسوزاکی در قالب 35 اسلاید…

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی سبک یادگیری وابستهنابسته به زمینه…

پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم

پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم پاورپوینت آشنایی با متدولوژی فروش در هزاره سوم آميخته هاي بازاريابي تفكر بازاريابي تحلیل رفتار مصرف کنندگان ماتریس های ذهنی فروش مهارت هاي گفتگوي فروش چالش هاي فروش بازاریابی تلفنی چهار مانع…

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط

پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط پاورپوینت ارتباطات، توسعه مهارت برقراری ارتباط تعریف ارتباطات نقش ارتباطات در سازمان علل برقراری ارتباط اجزایی سیستم ارتباطات مدل ادراکی ارتباطات الگوی فرآیند ارتباط چگونگی برقراری ارتباط اشکال ارتباطات سازمانی انتخاب رسانه ارتباطی مسیرهای…

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان

مقایسه وضعیت تولید واستخراج کرومیت در ایران وجهان کرومیت صنایع متالوژی روش‌های استخراج كرومیت تولید کرومیت در ایران وجهان سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق…

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان

اثرات عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان آمیخته ترفیع ارزش ویژه برند پروما اثر عناصر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند پایان نامه ارزش ویژه برند در صنعت خرده…

پاورپوینت حواریون در کتاب مقدس

پاورپوینت حواریون در کتاب مقدس پاورپوینت حواریون در کتاب مقدس پاورپوینت درباره ی حواریون پاورپوینت حواریون در اسلام رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت حواریون در کتاب مقدس جهت رشته ی الهیات در قالب 20  اسلاید و با فرمت pptx به…

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از زمردیان و برومند

دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از زمردیان و برومند پاورپوینت کتاب مدیریت تحول از زمردیان و برومند پاورپوینت کتاب مدیریت تحول سازمانی پاورپوینت مدیریت تحول و توسعه پاورپوینت مدیریت تحول گرا پاورپوینت مدیریت تحول سازمانی زهرا برومند رفتن به سايت…

دیدگاه های مربوط به سلامت روان و ایمان با تاکید بر آیات قرآن

دیدگاه های مربوط به سلامت روان و ایمان با تاکید بر آیات قرآن کلمات کلیدی : تحقیق نظریه های سلامت روان دیدگاه های مربوط به سلامت روان مولفه های سلامت روان از دیدگاه های مختلف تعریف سلامت روان از دیدگاه…

پاورپوینت اختلالات اضطرابی و مراقبت های پرستاری

پاورپوینت اختلالات اضطرابی و مراقبت های پرستاری پاورپوینت اختلالات اضطرابی پاورپوینت اختلال اضطرابی پاورپوینت مراقبت های پرستاری پاورپوینت مراقبت پرستاری پاورپوینت اختلالات اضطرابی چیست پاورپوینت اختلالات اضطرابی در کودکان پاورپوینت اختلالات اضطرابی دانش آموزان پاورپوینت درمان اختلالات اضطرابی پاورپوینت پرستاری…

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی

فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش در آموزش عالی کلمات کلیدی : دانلود فصل دوم پایان نامه مدیریت نمونه فصل دوم پایان نامه مدیریت فصل دوم پایان نامه مدیریت مدیریت دانش مبانی نظری مدیریت دانش در آموزش عالی دانلود مبانی…

مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده

مبانی نظری امکان سنجی استقرار هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان و مقایسه آن با روش سنتی محاسبه بهای تمام شده هزینه یابی بر مبنای فعالیت مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان امکان سنجی استقرار ABC…

دانلود پاورپوینت مبانی بودجه بندی سرمایه ای

دانلود پاورپوینت مبانی بودجه بندی سرمایه ای پاورپوینت درمورد بودجه بندی پاورپوینت آماده برای مبانی بودجه بندی دانلود پاورپوینت مبانی بودجه بندی سرمایه ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی بودجه بندی سرمایه ای جهت رشته مدیریت در 49…

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم

نقش کمی و کیفی شبکه های اجتماعی بر مشارکت سیاسی مردم کلمات کلیدی : عوامل موثر بر مشارکت سیاسی مردم شبکه های اجتماعی اینترنتی در ایران تعریف شبکه های اجتماعی اینترنتی تاثير شبکه هاي اجتماعی بر انتخابات ایران تاثیر شبکه…

رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران

رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران اثربخشی کنترل راهبردی بازار سهام تهران رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی رابطه متغیرهای کنترل راهبردی با اثربخشی شرکتهای فعال بازار سهام تهران متغیرهای کنترل راهبردی دانلود رساله دكترای…

پاورپوینت معماری پایدار ؛پیوند دهنده انسان طبیعت معماری

پاورپوینت معماری پایدار ؛پیوند دهنده انسان طبیعت معماری پاورپوینت معرفی معماری پایدار پاورپوینت معماری پایدار نمونه پاورپوینت معماری پایدار در جهان پاورپوینت معماری مدرن پایدار پاورپوینت تعریف اصول معماری پایدار رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری پایدار ؛پیوند دهنده…

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پروپوزال و طرح تفصیلی تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز اعتبار برند کیفیت درک شده برند ارزش درک شده برند سبز ابعاد ارزش ویژه برند سبز عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز…

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف

کارآفرینی سازمانی و بررسی موانع آن از دیدگاه های مختلف موانع داخلی کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی شناسایی و…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مسیر شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مسیر شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت مسیر شغلی مبانی نظری مدیریت مسیر شغلی پیشینه تحقیق مدیریت مسیر شغلی پیشینه داخلی مدیریت مسیر شغلی پیشینه خارجی مدیریت مسیر شغلی پیشینه پژوهش…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین 42 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین 42 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین…

انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای

انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای منابع نقطه ای پراکنش آلاینده های گازی انواع مدلهای ریاضی تحلیلی دانلود مقاله انواع مدلهای ریاضی تحلیلی پراکنش آلاینده های گازی از منابع نقطه ای سیستم همکاری در…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *