چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

مبانی نظری تبلیغات
دانلود مبانی نظری تبلیغات
پیشینه تبلیغات
پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات نظری تبلیغات
فصل دوم پایان نامه تبلیغات
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تبلیغات
ادبیات و مبانی نظری تبلیغات

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تبلیغات

 

 

 

 

 
* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

 

تعریف تبلیغات

کاتلر[1] (2002)، تبلیغات را هرگونه ارایه و عرضه ی ایده ها، کالاها یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد، تعریف می کند اما در این میان تبلیغی اثزبخش است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسیِ مخاطبان را بیدار نماید. بدین منظور استفاده از مجموع عواملی لازم است که بتوانند حس و ادراک مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند و به اهداف مورد انتظار تبلیغ، تحقق بخشند.

اثربخشی تبلیغات تجاری در یک الگوی علمی مشخص با توجه به اهداف تبلیغاتی تبیین می گردد و درجه یا میزانی که دهنده ی سفارش به هدف های مورد نظر خود دست می یابد و دارای فرآیند برنامه ریزی مشخص و مرحله ای تحقیقاتی شامل: تعیین اهداف، تخصیص بودجه، تصمیم گیری راجع به پیام و رسانه و مقایسه با اهداف از پیش تعیین شده، می باشد. چنانچه تمام مراحل به درستی طی شود، میزان اثربخشی تبلیغات تا حد قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت. از مراحل مهم این نوع فرآیندها، انجام تحقیقات به منظور تعیین میزان تاثیر تبلیغ بر مخاطبان است که طی آن عواملی که در اثربخشی تبلیغات نیز موثرند، مشخص می گردند (صمصام شریعت و همکاران، 1386).

 

 

می‌توان تعاریف دیگری را برای تبلیغات بدین صورت بیان كرد:

·        تلاش برای ارائه آموزه ها، ایده ها، دلایل، شواهد یا ادعاها، با سبك هایی از طریق رسانه های ارتباطی، برای تقویت هدف یا مبارزه با ضد هدف.

·        پیام های دیداری گفتاری، كه با سبكی خاص، از طریق وسایل تبلیغاتی، مردم را به طریقی علاقمند و موافق یك نوع محصول، خدمت، فكر، دیدگاه یا مارك بخصوص می‌كند.

·        كلیه اشكال ترغیب عمومی، برای ایجاد تقاضا و بازار برای یك محصول یا خدمت كه بوسیله صاحب كالا یا موسسه، برای خریداران احتمالی ، بوسیله پیام مستقیم یا از طریق وسایل تبلیغاتی، انجام میگیرد.

·        تكنیكی كه برای تأثیر گذاردن بر رفتار انسان، ماهرانه از نمادها و نشانه ها استفاده می‌كند.

·        انجمن تجارت آمریكا : تبلیغات هر شكلی از پرداخت است كه به صورت غیرشخصی تقدیم و پیشرفت عقاید، خوبی ها و خدمات را با یك سری كارهای معین، ضمانت می‌كند.

·        فرانك جفكینز : مفهوم تبلیغات یعنی آنچه كه ما می‌خواهیم هنگام خرید یا فروختن بدانیم.

·        رابرت زاچر: تبلیغات به معنی ارتباطات و اطلاعا ت وابسته به تولیدات خدمات یا عقاید است كه در طی تماسهای فردی و براساس پرداختهای ناشی از فروش محصول یا در طی كسب اعتبار مناسب حاصل می‌شود (علیئی ، 1390).

در حقیقت، ساده ترین تعریفی که برای تبلیغات می توان ارایه نمود، چنین است: تبلیغات تلاشی است برای فروش بیشتر توسط یک بنگاه یا یک صنعت. چمبرلین[2] (2000)، تبلیغات را عاملی می داند که «با تغییر خواسته ها و سلایق بر میزان تقاضا اثر می گذارد» به عقیده ی شپرد[3] (2001)، تبلیغات یک عامل برای ایجاد وفاداری در مصرف کنندگان نسبت به مارک تجاری یا کالای خاص می باشد. ساموئلسون[4] (2002)، تبلیغات را عامل افزایش بازارهای فروش می داند که در عین حال اطلاعات مفیدی نیز در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد (دهقانی و همکاران، 1383).

تبلیغ در زبان پارسی و در فرهنگ پارسی معین نیز بدین گونه معنا شده است: رسانیدن پیام یا خبر یا مطلبی به مردم، ابلاغ، موضوعی را با انتشار اخبار و با وسایل مختلف مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه و غیره در اذهان عمومی جاگیر کردن. تبلیغات بازرگانی از زمره مفاهیمی است که به زعم وضوح ابتداییۀ اریه تعریفی جامع و مانع از آن با دشواری رو به رو است. می توان گفت، تبلیغات تجاری یعنی عملی که توجه ی مردم را به کالا یا داد و ستدی برانگیزد و به عبارت دیگر، کوششی در تدارک و انتشار آگهی ها، با هدف مثبت نشان دادن مصرف یک کالا. تبلیغ تجاری با هدف معرفی کالا در بازار و تحرک خریداران بالقوه صورت می گیرد و در مفهوم وسیع کلمه، عبارت است از انتشار اطلاعات یک کالا به منظور تحت تاثیر قرار دادن افراد یا گروه های خاص اجتماعی (ساجدی و نعمتی، 1391).

به طور کلی، تبلیغات را به دو دسته به شرح ذیل تقسیم نموده اند:

 

تبلیغات مستقیم

پیام دهنده خود را هر چند با رنگ و لعاب و بوق و کرنا همراه کرده باشد اما صریح و بی پروا به مخاطبین خود ابلاغ می کند . در این روش مستمعین و بینندگان متن یا تصویری را بعنوان پیام و اطلاعیه « تبلیغی» دریافت می کنند و پیام دهندگان نیز در موقع و مقام « مبلغ » قرار دارند و شناخته می شوند.

بهترین فایده در تبلیغات مستقیم برای گیرندگان پیام آن است که آنها لااقل از تبلیغی بودن پیام آگاهند و از این جهت در معرض غافلگیری قرار نمی گیرند. و در پذیرش ذهنی یا رد آن مختارند. از خصوصیات دیگر تبلیغات مستقیم گسترده بودن میدان عمل برای عاملان آن است، در این روش اکثر ابزارها و برنامه ریزی آن و تدبر و نازک بینی کمتری صرف می شود و غالباً از تأثیر گذاری اگر نه عمیق تر اما سریعتر نیز برخوردار است.

تبلیغات غیر مستقیم

همانطوری که از عنوان آن پیداست این نوع تبلیغات نمود و ظهور علنی و صریح ندارد، با این شیوه اهداف تبلیغی پیامهای غیر مستقیم صادر شده پنهان و غیر محسوس است. به نظر بعید می اید اما نباید تصور کرد که با تلاش های معمولی در ارائه یک برنامه تبلیغات غیر مستقیم می توان ضمن تأثیر گذاری، اهداف تبلیغی آنرا کاملاً دور از فهم و ذهن همه کس نگاه داشت، زیرا تشخیص آن برای خواص و روشنفکران جوامع دشوار نیست و عوام نیز به تجربه در بیشتر موارد به نکته یاد شده یعنی اهداف تبلیغی در برنامه های تبلیغات غیر مستقیم پی خواهند برد. از ویژگیهای این نوع تبلیغ آن است که پیام های آن از کانالهای نامرئی و پنهانی و یا غیر منتظره عبور داده می شوند و معمولاً مخاطبین بطور غافلگیرانه آن را دریافت می کنند و در حقیقت به آنان تحمیل می شود . در تبلیغات غیر مستقیم لزوماً از اشکال و قانونمندی های مشخص و مکرر پیروی و استفاده نمی شود بلکه در ساخت و ساز آنها بیشتر از فرصت های پیش آمده و موقعیت های خرید و حوادث پیش بینی نشده سود برده می شود (کاتلر، 1387).

 

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان

تبلیغات از دیرباز توسط فروشندگان دوره گردی که به منظور فروش کالای خود، به معرفی آن می پرداختند، وجود داشته است. با اینحال، اولین قوانین تبلیغاتی در سال 1614 و در انگلستان وضع گردید. اولین تبلیغات روزنامه ای در سال 1625 در نشریه ی ویکلی نیوز لندن[5] چاپ شد و اولین روزنامه تبلیغاتی در سال 1704 در امریکا و با نام بوستون نیوزلتر[6] به چاپ رسید. اختراع رادیو در سال 1895 و به دنبال آن تلویزبون، دامنه ی تبلیغات را بسیار وسع ساخت. بطوریکه هزینه های تبلیغاتی در سال 1890 در امریکا بالغ بر 360 میلیون دلار گردید (دهقانی و همکاران، 1383).

در حقیقت، آنچه که امروز به عنوان تبلیغات نو و جدید می شناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در کشور ایالات متحده دارد. اما به طور کلی برای تبلیغات اعم از سیاسی یا تجاری می توان سه دوره تاریخی قبل از انقلاب گوتنبرگ و اختراع و تکمیل ماشین چاپ در سال ۱۴۵۰ را در نظر گرفت.

 

[1] Kotler

[2] Chemberlin

[3] Shepherd

[4] Samoelson

[5] Weekly News of London

[6] Boston News Letter

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری

 

 

بخش اول: ادبیات پژوهش تبلیغات تجاری

فعالیتهای ترفیع 5

2-2-1) تعریف ترفیع 6

• تبلیغات 8

• روابط عمومی 9

• فروش شخصی 10

• بازاریابی مستقیم 10

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 11

• ارتباطات شفاهی 11

• بازاریابی پارتیزانی 12

• بازاریابی الکترونیکی 13

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 13

• بازاریابی ویروسی 13

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 14

2-2-3) تعریف تبلیغات 16

تبلیغات مستقیم 20

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 21

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 23

3) جارچی های شهر 23

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 24

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 27

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 31

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 42

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 44

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 50

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 50

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 52

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 53

 

بخش دوم:پیشینه تحقیق تبلیغات تجاری 68

فهرست منابع و مآخذ: 81

منابع لاتین: 87

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

 

 

 

پاورپوینت جامع بهداشت عمومی

پاورپوینت جامع بهداشت عمومی پاورپوینت آموزش بهداشت عمومی دانلود پاورپوینت بهداشت عمومی پاورپوینت اموزش بهداشت عمومی پاورپوینت بهداشت فردی و عمومی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت جامع بهداشت عمومی جهت رشته بهداشت عمومی در قالب 161 اسلايد و با…

پرسشنامه سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها

پرسشنامه سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها و روشهای پرداخت پاداش به آنها پرسشنامه روش های پرداخت پاداش پرسشنامه سیستم پاداش پرسشنامه سیستم پاداش در سازمان دانلود پرسشنامه سیستم پاداش پرسشنامه اثر بخشی سیستم پاداش پرسشنامه سنجش اثر بخشی سیستم…

پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی

پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی کلمات کلیدی : پاورپوینت ایده پردازی و سیاست نویسی ایده پردازی و سیاست نویسی مدل سیاست نویسی سیاست پرسش و پاسخ های سیاستگذاری طرح تدوین سیاست مهارت های هفت گانه سیاست نویسی روش بنیادی…

جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها

جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها تعریف جوش تاریخچه جوش جوشکاری میكرو اتصال جوشكاری مقاومتی دانلود پایان نامه رشته جوشکاری و مکانیک جوشكاری مقاومتی در میكرو اتصال ها دانلود پایان نامه جوشکاری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش…

جغرافیا شهرستان ساوجبلاغ

جغرافیا شهرستان ساوجبلاغ توسعه شهری شهرستان ساوجبلاغ وضعیت توپوگرافی شهرستان ساوجبلاغ موقعیت جغرافیایی شهرستان ساوجبلاغ تقسیمات سیاسی شهرستان ساوجبلاغ دانلود جغرافیا شهرستان ساوجبلاغ شناخت و برسی علل پیدایش روستا تعریف محدوده قانونی روستا سیستم همکاری در فروش فایل انجام پایان…

فصل سوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان

فصل سوم پایان نامه سرسختی روانشناختی در زنان کلمات کلیدی : پایان نامه سرسختی دانلود پایان نامه سرسختی پایان نامه سرسختی روانشناختی زنان پایان نامه با موضوع سرسختی روانشناختی دانلود پایان نامه سرسختی روانشناختی پایان نامه سرسختی روان شناختی زنان…

دانلود پاورپوينت نقش های پيام رسانی GPCRs

دانلود پاورپوينت نقش های پيام رسانی GPCRs دانلود پاورپوينت نقش هاي پيام رسان در ژن های سرطانی دانلود پاورپوينت در مورد نقش ها پيام رسان در رونويسي ژن و بيولوژي سرطان دانلود پاورپوينت نقش های پيام رسانی GPCRs دانلود پاورپوينت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد فرزند 38 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض والد فرزند 38 صفحه فصل دوم پایان نامه تعارض والد فرزند مبانی نظری تعارض والد فرزند پیشینه تحقیق تعارض والد فرزند پیشینه داخلی تعارض والد فرزند پیشینه خارجی تعارض والد فرزند پیشینه پژوهش تعارض…

پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع

پاورپوینت مقاله مجموعه هاي فازي و كاربرد آن در مهندسي صنايع پاورپوینت نظریه مجموعه های فازی و کاربرد آن در مهندسی صنایع پاورپوینت مجموعه های فازی پاورپوینت مجموعه های فازی و توابع عضویت پاورپوینت مجموعه های فازی مردد پاورپوینت مجموعه…

بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن

بررسی رابطه کاربری زمین و میزان آسیب پذیری شهر تهران در برابر زلزله و روشهای کاهش آن کاربری زمین آسیب پذیری خطرات زلزله روش های برنامه ریزی شهری آسیب پذیری شهر تهران در برابر خطرات زلزله بررسی رابطه کاربری زمین…

پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید

پرسشنامه بررسی تاثیر قیمت شناسی مصرف کنندگان و ابعاد مختلف آن بر میزان لذت بخشی خرید پرسشنامه قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی پرسشنامه ابعاد مختلف قیمت شناسی مصرف کنندگان پرسشنامه میزان لذت بخشی خرید رفتن به…

پاورپوینت مزایا و معایب ADSL

پاورپوینت مزایا و معایب ADSL پاورپوینت فناوری adsl چیست پاورپوینت adsl چيست پاورپوینت adsl مخفف چيست پاورپوینت مودم adsl چيست پاورپوینت اينترنت adsl چيست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مزایا و معایب ADSL  جهت رشته کامپیوتر در قالب 18 اسلاید و…

پاورپوینت آبنما

پاورپوینت آبنما آبنما مقاله آبنما تحقیق آبنما پژوهش آبنما پروژه آبنما رفتن به سایت اصلی •جذابیت آب از دیگر عناصر موجود در پارك بیشتر است. آب‌نما عنصری است كه اگر در پارك‌ها خوب و كامل طراحی شود. تركیب مناسبی ایجاد…

بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه آموزش و پرورش آن

بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه آموزش و پرورش آن نحوه آموزش و پرورش خلاقیت خلاقیت از دیدگاههای مختلف پیشینه آموزش خلاقیت در ایران دانلود پایان نامه خلاقیت بررسی تعاریف خلاقیت از دیدگاه های مختلف و نحوه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری تعارض نقش پیشینه تحقیق تعارض نقش مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعارض نقش پیشینه پژوهش تعارض نقش ادبیات نظری تحقیق تعارض نقش دانلود مبانی نظری تعارض نقش دانلود پیشینه تحقیق تعارض…

پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری شرودر

پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری شرودر پاورپوینت دانلود رایگان کتاب تئوری حسابداری شرودر پاورپوینت پاورپوینت حسابداری پاورپوینت دانلود پاورپوینت آموزش حسابداری پاورپوینت تعریف خلاصه حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب تئوری حسابداری شرودر جهت رشته حسابداری در قالب…

پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی

پروپوزال سهم الشرکه در شرکت های تعاونی انتقال قهری سهم الشركه ماهیت حقوقی سهم الشركه انتقال قراردادی سهم الشركه انتقال اختیاری سهم الشركه حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال حقوق حاکم بر انتقال سهم الشرکه پروپوزال انتقال سهم الشرکه…

پاورپوینت کتاب و درس اصول کامپیوتر۲

پاورپوینت کتاب و درس اصول کامپیوتر۲ پاورپوینت آموزش کامل کامپیوتر پاورپوینت آموزش کامپیوتر برای همه پاورپوینت بهترین روش یادگیری کامپیوتر پاورپوینت آموزش ابتدایی کار با کامپیوتر رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت  کتاب و درس اصول کامپیوتر۲  جهت رشته کامپیوتر…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنوع فرهنگی مبانی نظری تنوع فرهنگی دانلود مبانی نظری تنوع فرهنگی پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات نظری تنوع فرهنگی فصل دوم پایان نامه تنوع فرهنگی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنوع فرهنگی ادبیات و مبانی…

دانلود پاورپوینت طراحی سه بعدی مقرنس با استفاده از نرم افزار 3D MAX

دانلود پاورپوینت طراحی سه بعدی مقرنس با استفاده از نرم افزار 3D MAX پاورپوینت طراحی سه بعدی مقرنس پاورپوینت برای آموزش طراحی مقرنس پاورپوینت طراحی مقرنس با 3d Max رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت طراحی سه بعدی مقرنس با…

دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده

دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده پاورپوینت زندگی زناشویی پاورپوینت چطور زندگی خوب زناشویی داشته باشیم؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت زندگی زناشویی فوق العاده در قالب 38 اسلاید و با فرمت pptx بصورت…

پاورپوینت مهندسی دوباره در حسابداری مدیریت

پاورپوینت مهندسی دوباره در حسابداری مدیریت پاورپوینت مهندسی مجدد در حسابداری مدیریت پاورپوینت مهندسی معکوس در حسابداری مدیریت پاورپوینت مهندسی ارزش در حسابداری مدیریت پاورپوینت پاورپوینت مهندسی دوباره در حسابداری مدیریت پاورپوینت حسابداری مدیریت پیشرفته ارشد رفتن به سايت اصلي…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت زناشویی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رضایت زناشویی کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت زناشویی پیشینه تحقیق رضایت زناشویی پیشینه پژوهش رضایت زناشویی پیشینه داخلی رضایت زناشویی پیشینه خارجی رضایت زناشویی پیشینه تحقیق در مورد رضایت زناشویی چارچوب نظری رضایت زناشویی…

پاورپوینت تعریف الکترود

پاورپوینت تعریف الکترود پاورپوینت الکترود چیست پاورپوینت انواع الکترود پاورپوینت کاربرد الکترود پاورپوینت مشخصات الکترود رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف الکترود جهت رشته فیزیک در قالب 26 اسلاید و با فرمت بصورت کامل و جامع و با قابلیت…

دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته 423 اسلاید

دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته 423 اسلاید پاورپوینت روش تحقیق پاورپوینت جامع روش تحقیق کیفی پاورپوینت کتاب تحقیق کیفی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش تحقیق کیفی و آمیخته جهت رشته علوم پایه در 423 اسلاید و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *